lördag, februari 04, 2017

Skänka bloggens intäkter till välgörenhet

När jag började blogga hade jag ingen speciell strategi eller tankar bakom utan började för att jag fick lust.  Nu har jag funderat en del över utvecklingen framöver.

Det jag lutar åt är att skriva 1-2 längre och fördjupande inlägg per vecka och därimellan 2-3 lite kortare inlägg. Jag har nu börjat skriva inläggen i Word innan de postas för att kunna skriva när andan faller på och få bättre kvalitet. På det här viset känner jag att jag kan få tid till att ta fram fakta och information som ger mer tyngd i inlägget och dessutom fnula på formuleringar.

Inriktningen kommer vara densamma som hittils. En skön mix av mina funderingar, reflektioner över aktuella händelser, tips om vardagsrekonomi och såklart lite om hur det är att driva företag.

Bloggen har inte skapats för att ge reklamintäkter. Jag tycker det är ett kul sätt att delge mina funderingar och få utlopp för en del kreativitet. Jag uppskattar alla kommentarer och att det är fler och fler som hittar hit. Superkul!

Dock har jag funderat på att lägga in reklam och skänka intäkterna till välgörenhet. Då förenar jag bloggen med nytta och nöje!

Vad du tycker du som läser bloggen om mina funderingar?

Allt gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag älskar att läsa reklamfritt, men pengar till välgörenhet trumfar detta! Det gäller bara att hitta rätt nivå, så att det inte förstör läsupplevelsen, tycker jag.

Med vänlig hälsning
Newman

Vardagsekonomen sa...

Hej Newman. Tack för din kommentar. Jag har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra. Ska fundera lite till.

Allt gott!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.