måndag, januari 30, 2017

Gott nytt Tuppens år

I helgen firades det kinesiska nyåret in och nu lever vi i det tionde året i den 12-åriga cykeln - Tuppens år. Vi säger därmed hejdå till Apan som återkommer år 2028.

Tuppens år tycker jag passar oss som investerar på börsen och som föredrar stabila utdelare. Enligt horoskopet ska man i år på ett logiskt vis överväga sina beslut och vara långsiktig och kritisk i sitt planerande. I år är det tid för slit och beslutsamhet. Men också möjlighet att självförverkligande och förbättring av den egna personligheten ger extra gynnsamma resultat.

Tidigare år i Tuppens tecken under de senaste dryga hundra åren har varit 1909, 1921, 1933, 1945, 1957, 1969, 1981, 1993 och 2005.

Den som fötts under Tuppens år kännetecknas av sin iver, utåtriktade sätt och att alltid ha något på gång. Tuppen är fåfängd och tycker om att visa upp sig i jakten på bekräftelse. Självförtroendet är gott och de kan verka skrytiga, men de är alltid ärliga. En Tupp är gärna i centrum och tycker om att vara väldigt aktiva och är duktiga problemlösare.

Som vän är Tuppen lojal och håller alltid vad som lovats.

Så i år är det bara att sätta upp en plan, kavla upp ärmarna och kämpa på!

Allt gott!

2 kommentarer:

kronantillmiljonen.se sa...

Hmmm, jag är inte född under tuppens år och tycker att det är rätt märkligt ändå :) Jag ser ju mig själv som otroligt långsiktig.

Vardagsekonomen sa...

Hej KTM. Jag är själv tupp och tycker det stämmer in utmärkt på mig. Fast så är väl alla horoskop? På sätt och vis självuppfyllande.

Tack för kommentar!